Moduł 7 Excel: Zaawansowane wyszukiwanie i łączenie danych

Poziom trudności:
★ ★ ★ ★
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Dzięki funkcjom poznanym w tym module dowiesz się jak wyszukiwać na podstawie pojedynczych kryteriów odpowiadających im danych. Ponadto na zajęciach poznasz metody radzenia sobie z wadami funkcji wyszukujących do jakich należy przede wszystkim szukanie po pierwszej kolumnie i liczenie nr kolumny wynikowej. Podczas warsztatów zostaną również zaprezentowane sposoby łączenia danych z dwóch i więcej tabel.

Poznasz również funkcje do wyszukiwań krzyżowych, czyli na podstawie danych w wierszach jak i kolumnach oraz dowiesz się jak radzić sobie z wartościami #N/D! w tabelach.

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
  • Zasady prawidłowego adresowania komórek za pomocą $ (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
  • Sposoby tworzenia i wykorzystania Nazw i narzędzi Tabel w adresowaniu komórek (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
  • Różnice pomiędzy formatami komórek (możliwość uzupełnienia wiedzy w trakcie Modułu 3)
  • Używać podstawowych funkcji MS Excel pisząc je ręcznie w komórce (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 5)

czego można się nauczyć

  • Prawidłowego używania funkcji WYSZUKAJ…
  • Radzenia sobie z wadami funkcji WYSZUKAJ…
  • Wyszukiwania krzyżowego
  • Radzenia sobie z błędami #N/D!
  • Łączenia danych z wielu tabel
  • Szukania wartości w wielu tabelach

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Funkcje z rodziny WYSZUKAJ
    • WYSZUKAJ
    • WYSZUKAJ.PIONOWO
    • WYSZUKAJ.POZIOMO
  • Sposoby radzenia sobie z wadami funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
    • Dynamiczne liczenie numeru kolumny wyszukiwanej
  • Funkcje JEŻELI.BŁAD i/lub JEŻELI.ND
  • Wyszukiwania krzyżowe za pomocą funkcji INDEX i PODAJ.POZYCJĘ
  • Wyszukiwania po dowolnej kolumnie z wykorzystaniem funkcji i narzędzia Tabeli
  • Wyszukiwanie danych w wielu tabelach
  • Łączenia danych z różnych arkuszy i plików

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)