Moduł 7 Excel: Zaawansowane wyszukiwanie i łączenie danych
Poziom trudności:
★ ★ ★ ★ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
Dzięki funkcjom poznanym w tym module dowiesz się jak wyszukiwać na podstawie pojedynczych kryteriów odpowiadających im danych. Ponadto na zajęciach poznasz metody radzenia sobie z wadami funkcji wyszukujących do jakich należy przede wszystkim szukanie po pierwszej kolumnie i liczenie nr kolumny wynikowej. Podczas warsztatów zostaną również zaprezentowane sposoby łączenia danych z dwóch i więcej tabel.
Poznasz również funkcje do wyszukiwań krzyżowych, czyli na podstawie danych w wierszach jak i kolumnach oraz dowiesz się jak radzić sobie z wartościami #N/D! w tabelach.
co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module
- Podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
- Zasady prawidłowego adresowania komórek za pomocą $ (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
- Sposoby tworzenia i wykorzystania Nazw i narzędzi Tabel w adresowaniu komórek (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
- Różnice pomiędzy formatami komórek (możliwość uzupełnienia wiedzy w trakcie Modułu 3)
- Używać podstawowych funkcji MS Excel pisząc je ręcznie w komórce (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 5)
czego można się nauczyć
- Prawidłowego używania funkcji WYSZUKAJ…
- Radzenia sobie z wadami funkcji WYSZUKAJ…
- Wyszukiwania krzyżowego
- Radzenia sobie z błędami #N/D!
- Łączenia danych z wielu tabel
- Szukania wartości w wielu tabelach
co będzie realizowane w trakcie tego modułu
- Funkcje z rodziny WYSZUKAJ
- WYSZUKAJ
- WYSZUKAJ.PIONOWO
- WYSZUKAJ.POZIOMO
- Sposoby radzenia sobie z wadami funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
- Dynamiczne liczenie numeru kolumny wyszukiwanej
- Funkcje JEŻELI.BŁAD i/lub JEŻELI.ND
- Wyszukiwania krzyżowe za pomocą funkcji INDEX i PODAJ.POZYCJĘ
- Wyszukiwania po dowolnej kolumnie z wykorzystaniem funkcji i narzędzia Tabeli
- Wyszukiwanie danych w wielu tabelach
- Łączenia danych z różnych arkuszy i plików
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)