Moduł 8 Excel: Prezentacja i wizualizacja danych
Poziom trudności:
★ ★ ★ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
Moduł poświęcony jest narzędziom do wizualizacji i prezentacji danych w MS Excel. Główne narzędzie, które poznasz na tym szkoleniu to wykres. Dowiesz się jak w prawidłowy sposób prezentować dane na różnych typach wykresów w zależności od posiadanych danych. Podczas warsztatów dowiesz się również jak korzystać w wykresach z filtrów i fragmentatorów – chociaż jest to uzależnione od wersji MS Office którą posiadasz.
Podczas zajęć dowiesz się również jak w ciekawy sposób wizualizować dane za pomocą formatowań warunkowych danych bezpośrednio w tabelach.
co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module
- Znać podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
- Zasady prawidłowego tworzenia zbiorów danych (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
czego można się nauczyć
- Tworzenia wykresów zarówno arkuszowych jak i wykresów jako obiektów w arkuszu
- Tworzenia wykresów przebiegu w czasie (wykresy w komórkach)
- Tworzenie wykresów z możliwością filtrowania fragmentatorami (w zależności od wersji MS Office)
- Tworzenia wykresów ze zróżnicowanymi danymi (osie pomocnicze)
- Używania formatowania warunkowego do automatycznego wyróżniania żądanych wartości w tabeli
- Wizualizacji danych bezpośrednio w tabelach
co będzie realizowane w trakcie tego modułu
- Wykresy
- Sposoby wstawiania wykresów
- Dobór rodzaju wykresu do typu danych
- Elementy wykresów
- Formatowanie wykresów
- Wykresy na osiach pomocniczych (dwa rodzaje danych na jednym wykresie)
- Analiza danych i prognoza za pomocą wykresów
- Hity i triki
- Filtrowanie wykresów i/lub fragmentatory (w zależności od wersji MS Office)
- Wykresy przebiegu w czasie (w zależności od wersji MS Office)
- Formatowanie warunkowe
- Formatowanie dla pokazania zróżnicowania danych
- Formatowanie pojedynczych komórek w zależności od zawartości
- Formatowanie wierszy i kolumn
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)