Moduł 9 Excel: Analiza danych za pomocą tabel przestawnych i dashboard

Poziom trudności:
★ ★ ★ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Dzięki modułowi nauczysz się tworzyć zaawansowane analizy danych za pomocą jednego z najpopularniejszych narzędzi Excela – tabel przestawnych. Dowiesz się jak korzystać zarówno z podstawowych możliwości narzędzia, jak i tworzyć analizy z wyliczeniami procentowymi, udziałami itp. Podczas zajęć zostaną zaprezentowane również sposoby prawidłowego korzystania z pól tabeli przestawnej w celu czytelnej prezentacji danych.

Ponadto dowiesz się czym są panele menadżerskie (dashboard), jak je tworzyć wykorzystując pojedyncze tabele przestawne, jak łączyć kilka tabel przestawnych, do czego służą fragmentatory i jak z panelem połączyć wykres.

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
  • Zasady prawidłowego tworzenia zbiorów danych (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
  • Tworzyć wykresy arkuszowe (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 8)
  • Formatować warunkowo dane w tabeli ((możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 8)

czego można się nauczyć

  • Tworzenia tabel przestawnych w różnych układach
  • Analizy danych w szybki i czytelny sposób
  • Dzielenia tabel przestawnych na arkusze
  • Dodawania do tabel wykresów przestawnych
  • Tworzenia paneli menadżerskich (dashboardów) dla efektywnej i efektownej prezentacji wyników

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Tabele przestawne
    • Pola i filtry tabeli przestawnej,
    • Opcje i właściwości tabeli przestawnej
    • Grupowanie i dzielenie danych
    • Sposoby obliczania i pokazywania danych
    • Hity i triki
  • Wykresy przestawne
  • Fragmentatory i osie czasów (w zależności od wersji MS Office)
  • Tworzenie paneli menadżerskich, dashboard-ów (w zależności od wersji MS Office)
    • Elementy panelu menadżerskiego
    • Rozmieszczenie elementów
    • Filtry (fragmentatory) panelu menadżerskiego
    • Używanie wielu tabel przestawnych w jednym panelu i ich łączenie

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)