Moduł 10 Excel: Pobieranie i łączenie danych z różnych źródeł

Poziom trudności:
★ ★ ★ ★
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Dzięki wiedzy i narzędziom przedstawionym w module, dowiesz się jak do pliku MS Excel pobierać dane z różnych źródeł (w tym: z innych plików Excel, z plików TXT i CSV, z baz danych, z sieci WEB ) i zarządzać ich automatycznym odświeżaniem. Na zajęciach poznasz również narzędzie Power Query (dostępność narzędzia jest uzależniona od wersji MS Office i doinstalowanych dodatków), za pomocą którego pobierane dane można od razu przekształcić i ograniczyć ilość pobieranych danych (np. kolumn).

Ponadto dowiesz się jak zebrane dane łączyć funkcjami WYSZUKAJ… i/lub za pomocą relacji.

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
  • Zasady prawidłowego tworzenia zbiorów danych (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
  • Używać funkcji z rodziny WYSZUKAJ (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 7)

czego można się nauczyć

  • Tworzenia połączeń pomiędzy plikami MS Excel
  • Podłączania się do danych z plików CSV i TXT
  • Pobierania danych z baz danych (np. MS Access)
  • Pobierania danych ze stron WWW (np. kursów walut, cenników itp.)
  • Używania Power Query (w zależności od wersji MS Office i doinstalowanych dodatków)
  • Łączenia danych funkcjami WYSZUKAJ…
  • Łączenia danych za pomocą relacji (w zależności od wersji MS Office)

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Pobieranie danych zewnętrznych
    • Źródła danych
    • Tworzenie nowych połączeń
    • Korzystanie z istniejących połączeń
    • Zarządzanie odświeżaniem
  • Pobieranie i przekształcanie danych za pomocą Power Query
    • Łączenie ze źródłami danych
    • Podstawowe przekształcanie danych
    • Dodawanie lub usuwanie kolumn przy imporcie danych
    • Ograniczanie pobieranych danych
  • Łączenie danych z wielu źródeł
    • Wykorzystanie funkcji WYSZUKUJĄCYCH
    • Tworzenie relacji między tabelami, modele danych (w zależności od wersji MS Office)
  • Praca na połączonych danych – zalety i wady

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)