Moduł 1 Access: Bazy danych i tabele danych

Poziom trudności:
☆ ☆ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Moduł pierwszy jest jednocześnie najprostszym ale i najważniejszym modułem MS Access. Każdy kto chce poznać MS Access, musi rozpocząć swoją ścieżkę szkoleń od poznania zasad tworzenia tabel danych, ich właściwości i ustawień.

Moduł poświęcony jest poznaniu najważniejszego, podstawowego obiektu bazy danych, czyli tabel przechowujących dane na których w kolejnych etapach pracujemy.

 

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Znać podstawy idei baz danych
  • Umiejętność podstawowej obsługi MS Excel (nie wymagane, ale wskazane)

czego można się nauczyć

  • Podstawowe informacje związane z bazami danych.
  • Access jako przykład relacyjnej bazy danych (teoria).
  • Obsługa interfejsu MS Access.
  • Tworzenie baz danych.
  • Tabele danych:
    • Tworzenie tabeli danych (projekt tabeli).
    • Klucze podstawowe, właściwości pól tabeli.
    • Rodzaje pól danych (tekstowe, liczbowe, daty, załączniki, obliczeniowe itp.)
    • Właściwości pól danych (rozmiar, reguły, wymagania)
    • Modyfikacja tabeli danych.
    • Dodawanie, edytowanie i usuwanie danych z tabeli danych.
    • Operacje na tabelach (sortowanie, filtrowanie).

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Zasad tworzenia baz danych
  • Zasad jakimi należy kierować się przy tworzeniu nazw tabel i nazw kolumn w tabelach
  • Zasad tworzenia spójnych tabel danych
  • Rodzajów pól danych
  • Praktycznego zastosowania właściwości pól danych
  • Tworzenia reguł sprawdzania danych wprowadzanych przez użytkownika
  • Idei używania klucza podstawowego
  • Metod tworzenia „list rozwijalnych” w polach

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowanie MS Office 2013 lub nowsze
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)